Skip to content

"Digitaalinen maailma on täynnä sisältöä, joka ei puhuttele" – Thomas Löfström Lataamon luovaksi johtajaksi

Aidosti puhutteleva sisältö niin tapahtumissa kuin muussakin markkinointiviestinnässä jättää tuntuvan muistijäljen kokijaansa, uskoo Lataamon uusi Luova johtaja Thomas Löfström.

 

Puhuttelevien sisältöjen merkitys tapahtumissa kasvaa entisestään. Lataamon näkemyksellisten sisältöjen suunnittelutiimi vahvistui loppukesästä Thomas Löfströmin aloitettua Luovana johtajana.

– Digitaalinen maailma on äärimmäisen saturoitunut ja täynnä samankaltaista sisältöä, joka ei puhuttele ihmisiä. Juuri siksi kokemuksellisuus nousee arvoon. Se tarjoaa aitoja ja muistettavia hetkiä, joissa brändi ei vain näy, vaan myös tuntuu, Creative Director Löfström sanoo.

 

SISÄLTÖJÄ, JOTKA MENEVÄT IHON ALLE

Tapahtumissa ja muussa markkinointiviestinnässä vahvimman muistijäljen jättävät brändit, joiden sisältö on aidosti merkityksellistä kokijalleen.

– Nämä hetket voivat syntyä fyysisissä tai digitaalisissa ympäristöissä, tai olla sekoitus näistä. Teknologia antaa mahdollisuuden viedä brändin mielenkiintoisiin paikkoihin ja luoda sisältöä, joka erottuu ja resonoi ihmisissä. Kun kohtaaminen tuntuu oikealta, se jää elämään mieliin ja puheisiin.

Thomas Löfström on työskennellyt vahvojen brändien kuten Coca-Colan, Fiskarsin ja Anoran parissa. Kansainvälistä näkemystä hän on kartuttanut Berliinissä ja Lontoossa. Lataamon toimintafilosofia luovana markkinointitoimistona herätti Thomasin mielenkiinnon.

– Halusin löytää paikan, jossa luovaan suunnitteluun todella panostetaan ja jossa tiimi elää sitä täysillä. On inspiroivaa olla osa porukkaa, jossa luovuus nähdään strategisena voimavarana ja tulevaisuuden kasvun lähteenä. Se on kulttuuri, jossa haluan ehdottomasti olla mukana, Thomas sanoo ja summaa:

– Haluan viedä kokemuksellisuuden uusille tasoille ja luoda tilanteita, jotka rakentavat pysyvän suhteen brändin ja ihmisten välille.

 

SISÄLTÖJEN MERKITYS KASVAA ENTISESTÄÄN

Luovuus, brändikokemukset ja tapahtumat ovat olleet Thomasin työn ytimessä koko hänen uransa ajan.

– Thomas vakuutti meidät intohimollaan ja näkemyksellään siitä, miten brändit voivat erottua ja jättää pysyvän jäljen yleisöönsä, kertoo Lataamon CCO Oskari Liimatainen.

Lataamolla uskotaan, että sisältöjen merkitys tapahtumissa ja kaikissa 
kohtaamisissa kasvaa entisestään.

– Jos ennen riitti, että yrityksen vuosijuhliin tilattiin huippuartisti ja laadukas 
catering, nyt asiakkaat osaavat ja uskaltavat vaatia sisällöltä paljon enemmän 
– ja hyvä niin. Meidän tehtävämme on vastata tähän kehitykseen, Oskari jatkaa.

Lataamon luovien suunnittelijoiden tiimi on jo nyt yksi alan monipuolisimmista, ja Thomas tuo siihen oman vahvan lisänsä. Hänen osaamisensa vahvistaa Lataamon kykyä luoda kokonaisuuksia, joissa strategia, tarinankerronta ja visuaalisuus yhdistyvät saumattomasti, niin brändikokemuksissa, markkinoinnissa kuin tapahtumissakin.

– Markkinointi ei ole enää yksisuuntaista viestintää, vaan jatkuvaa vuoropuhelua ihmisten kanssa. Kun brändi uskaltaa olla aito ja luoda tunteita herättäviä kokemuksia, niin syntyy jotain paljon arvokkaampaa kuin hetkellinen huomio. Syntyy yhteys, joka kestää, ja luovana johtajana haluan olla mukana rakentamassa tätä muutosta, Löfström sanoo.

Edellinen-
Kaikki artikkelit