Skip to content

Lataamo voitti Evento Awards Grand Prix -palkinnon toistamiseen

Sanoma Get tomorrow 2019 voitti pääpalkinnon torstain 27.8.2020 tapahtuma-alan Evento Awardseissa. Tuotantotiimiä veti Lataamon vastaava tuottaja Heta Holopainen. Asiakkuusjohtaja Niklas Ehrnrooth (vas.) ja luova johtaja Wille Niinistö (oik.) olivat myös paikalla Finlandia-talolla vastaanottamassa tunnustuksia.

 



Sanoma Get tomorrow 2019 palkittiin myös vuoden parhaana maksuttomana yritystapahtumana.

Lataamo pokkasi Grand Prix -palkinnon myös viime vuonna, kun Hartwallille tuotettu Vuoden harmain päivä keräsi korkeimmat pisteet tuomaristolta. Vuoden harmain päivä voitti myös parhaan kuluttajatapahtuman palkinnon vuoden 2019 Evento Awardseissa.

Uudet tunnustukset tuntuvat Lataamossa erityisen hyvältä haasteellisen kevään ja kesän jälkeen.

Lataamo Groupin toimitusjohtaja Tim Livson arvostaa saatuja palkintoja erityisesti siksi, että niistä näkee Lataamon pitkäjänteisen työn monivuotisten asiakkuuksien kanssa.

-Viime vuonna voitettu Grand Prix Vuoden harmaimmasta päivästä ja tänä vuonna tuplapalkittu Sanoma Get tomorrow ovat molemmat ikoneita omassa genressään. On hienoa olla rakentamassa klassikoita upeiden kumppaneidemme kanssa, Livson hehkuttaa.

 

sgt2019-header


Sanoma Get tomorrow 2019 kosketti ennenkokemattomalla tavalla

Tuplavoiton tämän vuoden kilpailussa vienyt markkinointialan B2B-tapahtuma Sanoma Get tomorrow kasvoi todelliseksi ilmiöksi. Finlandia-talolla järjestetty tilaisuus jalkautti Sanoma Media Finlandin viestin "Aina tulee sanomista" erityisen onnistuneesti.

Kokonaisvaltainen elämys syntyi esimerkiksi siitä, kuinka henkilökohtaisesti osallistujat huomioitiin tapahtumaan saapuessa ja sen aikana. Sanoman omat mediat Helsingin Sanomista radiokanaviin valjastettiin tapahtumapäivän aamuna toivottamaan osallistujat tervetulleiksi, ja Finlandia-talon ympäristön ulkomainostaulut toistivat tapahtuman visuaalisuutta.

Tapahtuman visuaalinen ilme – sydän, salama ja siivet - toisti lämpöä, tunnetta ja vaikuttavuutta.

 

Ydinviestin tunnelma jalkautettiin tapahtumaan esimerkiksi ratkaisulla korvata perinteiset opasteet ihmisillä: siellä missä olisi tavanomaisesti ollut opastejuliste, seisoikin nyt hymyilevä ”Sanoman saattaja”, joka neuvoi osallistujaa oikeaan suuntaan.

Tilaisuus alkoi pysäyttävästi mieskuoro Huutajien esityksellä, kun kuoro huusi Sanoman ”Aina tulee sanomista” -manifestin markkinointipäättäjäyleisölle. Tapahtuman asiasisältö oli huippuluokkaa asiantuntijapuhujineen.

Tunnelma sähköistyi viimeistään viimeisen puhujan astellessa lavalle. Vasta artistiuransa lopettanut Suomen suurin rapartisti Jare Tiihonen piti elämänsä ensimmäisen keynote-puheenvuoronsa Cheek-brändinsä taustoista. Jare Tiihosen puheenvuoron koki vain Finlandia-talon yleisö, eikä eksklusiivista puheenvuoroa streamattu virtuaaliyleisölle.

Pitkäjänteinen yhteistyö poikii menestystarinoita

Sanoma Get tomorrow 2019 teki vaikutuksen paitsi yrityksen ulkopuolisiin osallistujiin, myös Sanoman omaan henkilökuntaan. Palaute, käytäväkeskustelut ja yhteenkuuluvuuden tunne olivat jotakin, mitä kukaan ei osannut odottaa etukäteen.

-Jo tilaisuuden aikana tuntui siltä, että nyt onnistuimme puhuttelemaan erittäin vaativaa kohderyhmäämme, Suomen merkittävimpiä markkinointipäättäjiä. Fiilis Finlandia-talossa oli korkealla ja pöhinä somessa vilkasta. Palautekysely tilaisuuden jälkeen vahvisti asian - mittari toisensa jälkeen kilahti vihreälle, enkä muista niin runsasta avoimien positiivisten kommenttien määrää, kuin mitä nyt saimme, kertoo Sanoma Median B2B-tapahtumista vastaava Päivi Puotiniemi.

Lataamo Group on tehnyt Sanoma Media Finlandin kanssa pitkäjänteistä yhteistyötä jo useamman vuoden ajan. Molemminpuolinen luottamus syventää asiakassuhdetta ja on omiaan mahdollistamaan ennenkokemattoman luovia ja vaikuttavia kohtaamisia.

 

Sanoma GT 1

 

Lataamon luova johtaja Wille Niinistö kiittää Sanomaa luottamuksesta.

-Teemme paljon töitä ymmärtääksemme Sanoman tavoitteita ihan aidosti. Kun syvä ymmärrys toistemme tavoitteista ja vahvuuksista on vuosien varrella löytynyt, voimme kokeilla kimpassa rajoja niin luovuuden kuin vaikuttavuudenkin suhteen, Niinistö sanoo ja jatkaa.

-Sanoman jengi pystyy haastamaan meissä esiin parhaita puoliamme, ja kyse on luottamuksesta, joka ansaitaan joka kerta tekemällä parhaamme ja pikkasen yli!

Sanoman Päivi Puotiniemi kertoo asiakasymmärryksen olevan olennainen osa toimivaa yhteistyötä.

 

Lataamon ehdoton vahvuus on kyky ymmärtää sekä meidän tavoitteitamme että kohderyhmiämme, ja luoda sen ymmärryksen pohjalta vaikuttavia tapahtumia.

- Päivi Puotiniemi, markkinointipäällikkö, Sanoma Media Finland B2B

 

-Monivuotinen yhteistyö erilaisten tapahtumien parissa on madaltanut kynnystä haastaa ja vaatia - puolin ja toisin - ja sitten nostaa rimaa joka kerta vähän enemmän. Bonuksena Lataamon ihanat tyypit, joiden kanssa ei ole koskaan tylsää palaveria, Puotiniemi toteaa.



Sanoma Get tomorrow 2020 järjestetään lokakuussa.

Katso kaikki Evento Awards 2020 -voittajat täältä.

Edellinen-
Kaikki artikkelit
-Seuraava