Skip to content

Luomme vaikuttavimpia ja laadukkaimpia ratkaisuja asiakkaillemme

Osallistujille tuttu isäntä teki Sanoman virtuaalitapahtumasta intiimin

Kohtaamisten ja tekojen tarve ei ole kadonnut mihinkään. Tekniikka mahdollistaa näyttävien ja toimivien toteutusten luomisen, mutta lopulta olennaisinta on kuitenkin aina sisältö.

Sanoma Media Finland halusi kertoa digitaalisen markkinoinnin käännekohdasta ja esitellä uusia suomalaisten markkinoijien tarpeeseen suunniteltuja kotimaisia digiratkaisujaan yritysasiakkailleen. Yritys pyysi Lataamolta luovaa ratkaisua tarpeeseensa. Asiakkaan tavoitteena oli tehdä ”Suomen paras B2B-virtuaalitapahtuma”.

Virtuaalitapahtuma Aina tulee sanomista LIVE:n aiheina olivat Sanoman eri ratkaisut niin brändin rakentamiseen, myynnin luomiseen kuin asiakkaiden sitouttamiseen. Tuote-esittelyn sijaan Lataamo lähestyi toteutusta toisesta kulmasta − pyrkimyksenään tehdä virtuaalikohtaamisesta lämmin, intiimi ja inhimillinen.

–Loimme konseptimme Sanoman oman persoonan ympärille, jolloin koko viitekehys oli täysin uniikki, Lataamon luova johtaja Wille Niinistö kertoo.

Aina tulee sanomista LIVE:n juontajapersoonaksi ryhtyi Sanoman myyntijohtaja Stinde Mäkinen.

–Stinde Mäkinen on tuttu persoona kaikille Sanoman yritysasiakkaille. Kutsuimmekin osallistujat aihepiirien äärelle Stinden omien intohimon kohteiden kautta.

Toukokuun 7. päivä järjestetyn Aina tulee sanomista LIVE:n osallistujat vietiin Mäkisen mökille, hänen lempiravintolaansa helsinkiläiseen Maxilliin ja sukellusharrastuksensa myötä myös veden alle. Stinde Mäkisen mukana studiokeskusteluissa olivat Gigantin digimarkkinoinnin tiiminvetäjä Patrik Järnefelt ja Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

–Innostuimme konseptista heti, sillä se poikkesi koronan myötä alkaneen webinaaritulvan muista toteutuksista, Sanoma Median B2B-tapahtumista vastaava markkinointipäällikkö Päivi Puotiniemi kertoo.

–Parasta konseptissa oli se, että se teki asiapitoisesta ja tuotelähtöisestä tilaisuudesta rennomman ja viihdyttävämmän. Stinde tilaisuuden sydämenä, ja kotikonttorityöskentelyyn piristystä tuovat virtuaaliset maailmat loivat osallistujille positiivisen kokemuksen, joka tuki sisältöä, Puotiniemi jatkaa.

–Ammattimaisesti tuotetut asiantuntijavideot sekä ennen kaikkea upeat vieraamme pitivät puolestaan huolen siitä, että sisältö linkittyi asiakkaittemme tarpeisiin.


slive visuaalisuus

 

Osallistuja sulautui virtuaalimökkimaisemiin 3D-animoinnin avulla

Aina tulee sanomista LIVE -virtuaalitapahtuman osallistujat pääsivät osaksi studiossa käytyä keskustelua chat-viestein ja äänestyksin. Jotta virtuaalitapahtuman sisältö heräsi eloon myös visuaalisesti, tuli tekniikan ja kuvan toimia saumattomasti yksiin sisällön kanssa.

–Luodaksemme osallistujalle eskapismin tunteen, toteutimme kokonaisuuden green screenien edessä studiossa. Se mahdollisti virtuaalitodellisuuden luomisen ja osallistujan saattamisen Stinden maailmaan, Lataamo Groupin tuotantojohtaja Tuulia Sotamaa kertoo.

–Videotuotantotiimi kuvasi Stinde Mäkisen lempiympäristöt paikan päällä, ja niiden pohjalta luotuihin virtuaaliympäristöihin tuotiin elävyyttä esimerkiksi ravintolan ikkunoista nähdyllä liikkuvalla ihmisvilinällä ja mökkimaisemaan animoidulla nuotiotulella.

slive mokkimaisema



”Mieluummin sanomista kuin ei minkäänlaisia reaktioita”

Sanoma Media Finlandin Aina tulee sanomista LIVE:ä seurasi kaikkiaan noin 900 osallistujaa. Sanoman mukaan lähes kaikki osallistujat pysyivät Stinden matkassa loppuun saakka.

–Konsepti toimi tosi erinomaisesti. Tilaisuus piti osallistujat otteessaan ja lähes 90 % oli mukana alusta loppuun asti, Päivi Puotiniemi kertoo.

Sanoma sai paljon avointa palautetta toteutuksesta, ja palautekyselyn mukaan tapahtuma korosti Sanoman positiota asiantuntevana edelläkävijänä Suomen mediakentässä.



Erityisesti kommentti “Sanoma otti paikkansa taas markkinajohtajana uudenlaisessa asiakaskohtaamisessa” kertoi siitä, että konsepti toimi.

- Päivi Puotiniemi, markkinointipäällikkö, Sanoma Media Finland B2B

 

Menestyksekkäästä toteutuksestakin löytyy toki aina parantamisen varaa.

-Vaikka tilaisuuden tarkoitus oli herättää kiinnostusta meidän uusista digiratkaisuistamme ja avata myynnille ovia, olisi jo itse tilaisuudessa kaivattu enemmän konkretiaa. Toisaalta vaihteeksi aidon kaupallinen tilaisuuteemme sai palautetta liiasta Sanoma-keskeisyydestä, Päivi Puotiniemi kertoo.

-Mutta mieluummin sanomista kuin ei minkäänlaisia reaktioita!



Katso koko "Aina tulee sanomista LIVE" -taltiointi täältä.

Lue lisää Lataamo Groupin toteutuksista täältä.

Edellinen-
Kaikki artikkelit
-Seuraava