Skip to content

Tapahtumamarkkinointi on brändikokemuksen sormisuola - Kuuntele podcast!

Hartwallin tapahtumapäällikkö Juha Korvola sen hienosti kiteytti: tapahtumamarkkinointi on kuin momenttiavain, jolla kiristetään loppuasiakkaan ja brändin kohtaaminen entistä tiiviimmäksi paketiksi. Tänä kesänä Hartwallin brändit jalkautuvat virkistämään monessa Lataamon tuottamassa kokonaisuudessa muun muassa festareilla. Flow Festivalin Original Long Drink -kokonaisuus juhlistaa samalla 70-vuotiasta kansallisjuomaamme.


Hartwallin klassikkojuoma Original Long Drink jalkautuu juhlavuositoteutuksillaan näyttävästi niin Suomen kesäfestivaaleille kuin myymälöihinkin. Lataamon tuottamia festivaalitoteutuksia nähdään muun muassa kesän Flow'ssa, jonne rakentuu Original Long Drinkin viralliset syntymäpäiväkekkerit.

Betoni, harmaa, lonkku... Rakkaalla brändillä on monien nimien lisäksi melkeinpä velvollisuus osallistaa Suomen kansaa brändin pariin pyöreiden vuosiensa kunniaksi. Hartwallin juoma kehitettiin Toisen maailmansodan jälkeisessä Suomessa vuoden 1952 Olympialaisiin.

Original Long Drink on itse asiassa ihan best practise -innovaatio siinä mielessä, että se kehitettiin nimenomaan vastaamaan sen hetken tarpeita: sodan jälkeen ravintolahenkilökunnasta oli pulaa ja tarvittiin nopeasti tarjoiltava ja herkullinen virkistäjä olympiakävijöille, Original Long Drinkin Brand manager Ella Lindberg kertoo.
 
 
lataamo hartwall original long drink betonikyla overview X (1)
 
Original Long Drinkin "Betonikylä" toimi festarikävijöiden keitaana Flow Festivalilla kesällä 2018 .
 

Kuluttajia puhuttelevat jalkautukset ovat tärkeä osa "harmaan" markkinointia.
 
– Festarit ovat todella isossa roolissa markkinoinnissamme. Oma baari on toki olennainen asia, mutta yhtä tärkeä elementti on toteutus: millaista elämyksellisyyttä voimme tuoda kuluttajille, Lindberg kertoo.

 

Mikä tahansa arjesta poikkeava kokemus voi olla elämys

Elämyksen käsitys on muuttunut. Asioiden, tapahtumien ja kokemusten ei tarvitse olla kalliita ollakseen merkityksellisiä tai elämyksellisiä.

Lataamon #YHDESSÄPAREMPI-podcastissa vieraillut Hartwallin tapahtumapäällikkö Juha Korvola kutsuu ajan ilmiötä elämyskuluttamiseksi.

– Se on sitä tietynlaista elämyskuluttamista, että ei mennäkään kotiin kaupan kautta, vaan mennäänkin kavereiden kanssa jonnekin syömään tai Löylyyn uimaan ja saunomaan. Ne ovat sellaisia tietyllä tapaa kaikille saavutettavia asioita ja silti ne luovat tietynlaisen elämyksen, Korvola sanoo.


Kuuntele koko #YHDESSÄPAREMPI-jakso playerista tai Lataamon Vimeosta!
 
 

 

 
Edellinen-
Kaikki artikkelit