Miten saada asiakas huomaamaan tuote kymmenientuhansien muiden tuotteiden seasta? Lataamon Art Director Eero Jääskeläinen kollegoineen luo vaikuttavia point of sale -ratkaisuja brändeille, jotta kampanjamateriaali vetäisi puoleensa magneetin lailla.
(Kuva: Linkosuon Korppuset ja Mininäkkärit jalkautettiin Keskon myymälöihin Lataamon toimesta marraskuussa 2021. Sympaattinen kottikärrytoteutus ilahdutti myös K-Supermarket Reimarin henkilökuntaa.)
Lataamon Art Director Eero Jääskeläisen kynästä on syntynyt niin messutoteutuksia, makeispakkauksia kuin point of sale-, toisin sanoen point of purchase -myymäläkampanjoitakin. Myymälät ovat ympäristöjä, joissa tuotteen esillepano saattaa helposti hukkua värien ja muotojen sekamelskaan. Toimiva konsepti ja kokonaisuus kiinnittää loppuasiakkaan huomion, ilmentää brändiä ja sen arvoja – ja lopulta tekee sen mitä pitää: johdattaa tuotteen ostoskoriin ja kassalle.
– Selkeät yksiväriset väripinnat ja poikkeukselliset muodot ovat valttia erottumisessa. Kaupassa on jo niin paljon väriä, tuotepaketit ovat eri värisiä ja siellä on melkeinpä värikaaos, Lataamon AD Jääskeläinen sanoo ja jatkaa:
– Myös muodot ovat tärkeitä. Kaupassa suurin osa asioista on todella suorakulmaisia, ja muodon rikkominen tavalla tai toisella on keino luoda lisää ärsykettä.
lisää Lataamon #yhdessäparempi-podcastista
Eero Jääskeläinen piipahti Veera Karhuvaaran kaverina Lataamon #YHDESSÄPAREMPI-podcastissa kertomassa tehokkaista POS- ja POP-kampanjoista. Kuuntele jakso playerista tai Lataamon Vimeo-tililtä (josta löytyy muuten paljon muutakin herkullista sisältöä)!
Haluatko kuulla lisää POS- ja POP-toteutuksistamme? Soita tai lähetä meiliä Laurille! Lauri Hanni +358 40 770 7706, lauri@lataamo.fi.