Skip to content

Luomme vaikuttavimpia ja laadukkaimpia ratkaisuja asiakkaillemme

Vuoden harmain päivä voitti Effie Awards Finland 2019 -kilpailun pääpalkinnon

Lataamo Group on ollut mukana toteuttamassa Vuoden harmainta päivää, joka palkittiin Grand Effien lisäksi myös kahden muun kategorian parhaana toteutuksena.

“Vuoden harmain päivä piti kisan kärkipaikkaa alusta loppuun. Tuomaristo arvosti erityisesti uuden sesongin luomista terassikauden ohelle, yksinkertaista vahvaa ideaa sekä johdonmukaista toteutusta – ja luonnollisesti erittäin vahvaa kaupallista lopputulosta”, Effie Finland kertoo.

Lue lisää Vuoden harmain päivä -kokonaisuudesta täältä.

Voitto tuli Grand Effien lisäksi myös kahdessa muussakin kategoriassa: bisneshaaste-sarjassa ja mediasarjassa.

 

effie-palkinnot


Tuomariston perustelut:

Grand Effie
Hartwall Oy,
Bob the Robot, Bob the Robot Pictures, Miltton, Dagmar, Lataamo, Cocoa

Suomen syksyinen sääkartta muuttui juomamarkkinoilla värikartaksi. Teko, joka piti kärkisijaa alusta loppuun.

Bisneshaaste-sarja
Kulta
Hartwall Oy,
Bob the Robot, Bob the Robot Pictures, Miltton, Dagmar, Lataamo, Cocoa

Sesongit otetaan usein annettuina. Käyrä käy korkealla ja loppuvuonna on hiljaisempaa. Tuurillakin on silloin sijansa. Mutta sesonkiajattelun voi toki disruptoida – tai vähintäänkin kyseenalaistaa. Kuten tässä. Onnistuminen toi kasvua.

Mediasarja
Kulta
Hartwall Oy,
Bob the Robot, Bob the Robot Pictures, Miltton, Dagmar, Lataamo, Cocoa

Medioita voi toki käyttää kuten aina on käytetty – tai sitten sellaisen voi luoda. Parhaat markkinointiviestinnälliset teot tulevat osaksi populaarikulttuuria. Aniharvat siirtyvät osaksi säätiedotusta.

Maailman laajin markkinointiviestinnän kilpailu

Effie Awards on markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu, joka on kooltaan maailman laajin, Effie Finland kertoo. New York American Marketing Associationin vuonna 1968 perustama kilpailu järjestetään 42 maassa. Effie Awards on järjestetty Suomessa nyt 18 kertaa.

Kilpailussa pärjäävät hyvin suunnitellut, luovat ja tulokselliset markkinointikampanjat. Yli 20-jäseninen tuomaristo arvostaa tulosten lisäksi muun muassa strategisesti oivaltavia kokonaisuuksia. Tuomaristo koostuu markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja liikkeenjohdon ammattilaisesta.

Lue lisää Effie Awardseista täältä.

Edellinen-
Kaikki artikkelit
-Seuraava